Telur Madu Tiga

resepi dari ibu mertua


Prep time 10 minute(s) Cook time 10 minute(s) Total time 20 minute(s) Yield 4 person(s)

Tips

Di kukus menggunakan tupperware plastik lebih senang untuk dikeluarkan.

Category

Ingredients

5 biji telur ayam
3 biji telur itik / telur padi
2 biji telur masin
3 biji cili kecil ( untuk lebih pedas boleh tambah lagi)
1 sudu kecil garam
1/2 sudu kecil perasa

Instructions

1

Cuci bersih telur ayam, telur padi dan telur masin. Selepas itu rebus telur masin sehingga masak.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

2

Kupas telur padi dan kupas telur masin. Selepas itu, potong kecil-kecil telur padi dan telur masin.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

3

Di dalam bekas lain, pecahkan telur ayam dan dipukul lembut. masukkan telur padi dan telur masin yang telah dipotong tadi. Gaulkan kesemuanya.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

4
Selepas itu boleh lah dimasukkan ke dalam tupperware plastik untuk di kukus selama 15 minit @ sehingga masak.

Selepas itu boleh lah dimasukkan ke dalam tupperware plastik untuk di kukus selama 15 minit @ sehingga masak.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

5

Apabila sudah masak sejukkan dahulu sebelum dipotong. SELAMAT MENCUBA.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

6
Siap untuk dihidangkan.

Siap untuk dihidangkan.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Recooks

Try recook this recipe and share with the owner and us

CookThis

Comment

Ooo patut la nama dia madu 3.. hehe.. ni mkn gitu je ke buat lauk sis? Tak pernah tgk seumur hidup..

6 years ago • Reply

heheh...makan gitu jer pun boleh...makan dengan nasi pun boleh jadikan sebagai lauk...telur ni kalo kenduri memang glamour...:)

6 years ago • Reply

Ooo belah mana ni.. saya org utara, mmg xtau psl menu ni.. hehe..

6 years ago • Reply

heheh...saya org Kuching, Sarawak..boleh lah try menu ni...sedap dan mudah jer nak buat :)

6 years ago • Reply

Sarawak.. patut la.. hehe..

6 years ago • Reply

telur tok mun di campur daun kampong nyaman...

6 years ago • Reply

Aok nyaman...cmpor daun sup nyaman juak..

6 years ago • Reply

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media