Cheese Sosej Roll Bersalut Nestum

Resepi ini selalu saya sediakan untuk sarapan pagi suami.. suami memang sukakan ia, ditambah pula dimakan bersama mushroom sup.. rasanya memang sedap.. sesuai dijadikan santapan untuk kanak-kanak.. mereka suka sangat rasanya..


Prep time 5 minute(s) Cook time 10 minute(s) Total time 15 minute(s) Yield 2 person(s)

Tips

pastikan balutan telur tadi rata dan menutupi roti kerana kalau tidak rata, risau cheese akan meleh keluar apabila di goreng nanti..

Ingredients

4 keping roti gardenia
4 keping cheese
2 senduk nestum / bread crumb
2 biji telur ayam
1/4 sudu lada sulah
4 ketul hot dog / stick crab
Sedikit garam dan gula

Instructions

1
Mula-mula lenyekkan roti dengan kayu penggiling ..

Mula-mula lenyekkan roti dengan kayu penggiling ..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

2
Letakkan Cheese diatas roti yang telah dilenyek tadi..

Letakkan Cheese diatas roti yang telah dilenyek tadi..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

3
Letak Sosej.. kalau rajin rebus dulu sosej tu utnuk bagi rasa sosej tu lembut ...Tapi kalau tak rebus pun tak apa..

Letak Sosej.. kalau rajin rebus dulu sosej tu utnuk bagi rasa sosej tu lembut ...Tapi kalau tak rebus pun tak apa..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

4
Gulung roti yang berisi sosej tadi..

Gulung roti yang berisi sosej tadi..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

5
Pukul telur 2 biji, letak garam serta lada sulah sikit.. Golek-golekkan roti tadi dalam mangkuk yang berisi telur ini..

Pukul telur 2 biji, letak garam serta lada sulah sikit.. Golek-golekkan roti tadi dalam mangkuk yang berisi telur ini..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

6
Kemudian guling-gulingkan roti bersalut telur tadi didalam Nestum / bread crumb.. ratakan betul-betul untuk nampak cantik bila digoreng nanti.

Kemudian guling-gulingkan roti bersalut telur tadi didalam Nestum / bread crumb.. ratakan betul-betul untuk nampak cantik bila digoreng nanti.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

7
Goreng sambil balik balikkan ia kerana sosej yang telah bersalut Nestum ini cepat garing.. jangan rentung pulak, nanti pahit rasanya..

Goreng sambil balik balikkan ia kerana sosej yang telah bersalut Nestum ini cepat garing.. jangan rentung pulak, nanti pahit rasanya..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

8
Tadaa... dah siap pun..  boleh lah dihidangkan..

Tadaa... dah siap pun.. boleh lah dihidangkan..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

9
Macam ni rupa Cheese Sosej Roll yang didalamnya.. nyumm.. nyumm.. nampak sedap kan..

Macam ni rupa Cheese Sosej Roll yang didalamnya.. nyumm.. nyumm.. nampak sedap kan..

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

10
Cadangan hidangan.. makan bersama mushroom sup.. memang sedap!

Cadangan hidangan.. makan bersama mushroom sup.. memang sedap!

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Comment

ini resepi ko ye.......... =P

6 years ago • Reply

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media