No-Cook Chocolate Pudding!

Assalamualaikum semua :) Hari ini Izyan nak kongsikan resipi puding coklat yang sangat mudah - EMPAT bahan saja! - tak perlukan dapur, oven ataupun mixer! Makin lama makin senang #izzymeals ni kan hehe! Resipi ni sesuai untuk anda yang suka makan dessert tapi nak kekal ramping sebab TIADA GULA, tambahan pula dessert ni tak menggunakan bahan pemekat seperti kuning telur, jadi untuk anda yang mengamalkan vegan/dairy-free/raw lifestyle pun boleh buat! Konsep #izzymeals memanggg EASY! Resipi ni juga sesuai untuk ibu-ibu 'sembunyikan' sayur dan buah-buahan di dalam pencuci mulut. Too good to be true? Well, this chocolate pudding is too good to be missed, I promise you that!


Prep time 10 minute(s) Cook time 1 minute(s) Total time 11 minute(s) Yield 1 serving(s)

Tips

#izzytips :
1. Seperti biasa, sukatan #izzymeals adalah flexible dan anda bebas mengubahnya mengikut kesukaan anda untuk mendapat tekstur puding yg digemari. Jika mahukan tekstur yang lebih pekat, anda boleh mengurangkan santan dan tambahkan kuantiti liquid jika mahukan pudding yang lebih ringan.

2. Anda boleh menggunakan susu penuh krim jika tidak mempunyai santan sawit. Whipping cream juga boleh digunakan sebagai alternatif, namun harus diingat bahawa krim agak "berat", jadi pilihlah liquid yang sesuai dengan citarasa anda :)

Ingredients

1 biji avocado masak ranum (kulit sudah hijau gelap-coklat) - dibelah dua dan diambil isinya
1/4 cawan serbuk koko (boleh digantikan dengan serbuk hot chocolate buat anak-anak)
3-4 sudu besar madu asli (natural honey)
1/4 cawan santan sawit (saya gunakan santan wangi salwa)
Sedikit vanilla

Instructions

You're required to login or register to view the instructions

Recooks

Try recook this recipe and share with the owner and us

CookThis

Comment

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media