Jamu Anak Dara

nenek, emak dan emak saudara kata budu lah rahsia kejelitaan dorang. Jadi kami sekeluarga memang suka makan budu. Tapi yang ikan bilis punyalah. hahaha


Prep time 2 minute(s) Cook time 2 minute(s) Total time 4 minute(s) Yield 1 serving(s)

Tips

Asam limau kasturi menyedapkan lagi rasa budu itu. Tiada rasa hanyir.

Ingredients

3 sb budu sos bilis
1 biji limau kasturi
2 bji cili
Ikut suka ulam
1 st sambal belacan

Instructions

1

Letakkan budu ke dalam mangkuk lebar. (senang untuk dicecah dengan ulam).

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

2

Potong limau nipis dan perahkan ke dalam budu tersebut. (guna limau nipis pun boleh juga tapi rasanya tak mengancam sangatlah kan)

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

3

Picitkan cili ke dalam budu tadi, dan masukkan sambal belacan.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

4

Sedia dihidang bersama ulam-ulaman ataupun ikan rebus.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Recooks

Try recook this recipe and share with the owner and us

CookThis

Comment

dulu2 sya tak makan budu tp skang dah jadi feveret. lupa plak cap ape. menyesal dulu tak makan. haha. thanks for sharing! :)

7 years ago • Reply
nureqgiler (author)

kalau nak sihat makanlah budu.. nenek sihat takde sebarang penyakit pun walaupun dia dah tua sebab asyik makan budu dgn ulam. makan selalu jage kesihatan tp jangan berlebihan. in shaa Allah.

7 years ago • Reply

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media