Basic Cupcakes

Masa memula aku masuk keje kat bakery, aku belajar buat cupcakes ni. Sebenarnya aku keje kat situ atas Permintaan abang aku. Aku sepatutnya jaga kedai je tapi aku boring pastu aku paksa dorang ajar aku baking haha. Ni la resepi pertama mak jemah ajar aku. Ye tempat aku ni ade sorang mak jemah. Mulut mmg mcm PUAKA tapi hati nya baik laa jugak. Haha kalau nak masak tu insya allah xde hal cuma bab baking cakes, pastry nk semua ni aku xpnh so cuak jugak laaa...


Prep time 20 minute(s) Cook time 15 minute(s) Total time 35 minute(s) Yield 1 serving(s)

Tips

Guna hand mixer saja :)

Ingredients

5 biji telur (a)
250g tepung superfined
250g marjerin
250g gula
1 sudu teh baking powder
1sudu teh esen vanilla

Instructions

1

Pukul gula dan marjerin hingga kembang.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

2

Masukkan pulak telur , esen vanila dan pukul lagi sampai kembang.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

3

Bila da sebati, masukkan tepung dan baking powder. Pukul Sebentar hingga aduan Sekata.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

4

Paipkan adunan kedalam paper cupcakes. Bakar selama 15min dalam suhu 180' atau cucuk dengan lidi dan adunan x melekat.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Recooks

Try recook this recipe and share with the owner and us

CookThis

Comment

Xperlu letak fresh milk pn boleh ye.

6 years ago • Reply
FatinJ_ (author)

Ye dear sebab ni simple je :)

6 years ago • Reply

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media