Maggi Kari Pati Ikan Bilis

Resepi olahan saya. Saya seorang pelajar universiti dan kalau duit dah nak habis, Maggi Kari lah jawabnya. Disebabkan banyak kali makan Maggi Kari jadi saya rasa bosan dan muncullah idea nak mengolah Maggi Kari ni. Tercetuslah resepi ringlas ini, semudah ABC.


Prep time 3 minute(s) Cook time 7 minute(s) Total time 10 minute(s) Yield 1 person(s)

Tips

Saya suka tambahkan minyak zaitun ke dalam kuah Maggi Kari ini, kalau ikut selera saya, letak minyak zaitun kuahnya lagi sedap.

Ingredients

1 bungkus maggi kari
1/2 kiub kiub pati ikan bilis (maggi)
1 biji telur
1 sudu minyak zaitun
Secukupnya sos cili

Instructions

1

Rebus mee Maggi dan telur berasingan, jangan rebus mee terlalu lama nanti mee jadi lembik. Sebab tak sedap kalau mee lembik.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

2

Lepas tu toskan air rebusan mee tadi. Kemudian, gantikan dengan air panas yang baru. Sebab air rebusan mee tadi tak berapa elok untuk kesihatan.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

3

Kemudian, masukkan kiub pati ikan bilis, perencah Maggi Kari dan minyak zaitun. Gaul hingga sebati.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

4

Kemudian, kupas kulit telur dan potong kepada 2 bahagian dan hidangkan bersam Maggi Kari tersebut.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

5

Terakhir sekali, tambahkan sos cili di atas Maggi Kari tersebut dan siap.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Recooks

Try recook this recipe and share with the owner and us

CookThis

Comment

xmasin sgt ke, dgn rempah yg sedia ada di campur dgn kiub ikan bilis n sos lg..

3 years ago • Reply
Mrd's Kitchen (author)

Terima kasih atas komennya. Untuk elakkan rasa masin, saya letak air panas banyak sikit. Jadi x lah rasa masin . Kalau tak pun, letakkan 1/4 je kiub pati ikan bilis tu. Ikut citarasa masing-masing.

3 years ago • Reply

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media