Ayam Percik

Ayam percik sedap dimakan begitu sahaja, apatah lagi jika kuahnya sedap dan mengancam, bertambah2 lah jawabnya.


Prep time 10 minute(s) Cook time 10 minute(s) Total time 20 minute(s) Yield 10 serving(s)

Tips

Pastikan isi ayam betul2 masak

Ingredients

1 ekor ayam
4 batang serai
1 cawan santan
2 inch halia
1 inch lengkuas
1 tbsp lada hitam
Secukup rasa garam
5 tangkai cili kering
1 liter air tapis

Instructions

1

Basuh ayam dengan bersih, ketepikan

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

2

Kisar semua bahan tadi dan tuangkan ke dalam periuk

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

3

Masukkan ayam yang telah dibasuh tadi dan rebus hingga lembut

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

4

Keluarkan ayam apabila sudah lembut dan susun diatas dulang pembakar

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

5

Tuangkan kuah tadi dan bolehlah dibakar sehingga masak.

0 Comment(s)

No comment yet. Be the first.

You must login/register to comment

Recooks

Try recook this recipe and share with the owner and us

CookThis

Comment

SEDAPNYA !

7 years ago • Reply

Tengok pun dah terliur...

7 years ago • Reply

waaa boleh cuba masak ni.. tinggal 15 hari lagi nak habis berpantang ni.. yummy!

7 years ago • Reply

boleh cuba nie

7 years ago • Reply

ringkas nye..lepas ni buat ikut cara ni je.. :)

7 years ago • Reply

Nice giler..hebat:)

7 years ago • Reply

You must login/register to comment

Follow and Like Us

in social media